Blog žáků výtvarného oboru

Nejnovější články na našem blogu

Přečtěte si, co je nového
 

Obalový design

K podzimu patří kromě sbírání hub také sběr šípku, ze kterého se dá připravit výborný čaj. Věnujeme se sběru a sušení jablíček, hrušek a švestek a nezapomeňme ani na vlašské ořechy. Všechny tyto plody se výborně hodí nejenom pro rychlou spotřebu, ale můžeme je také někomu věnovat. Proto jsme se v distanční výuce věnovali obalovému designu. První fází bylo pozorování obalů různých produktů v domácnosti - jak jsou zpracované barevně, graficky, použití písma a obrázku. Druhá fáze se soustředila na výrobu krabičky z vlastního barevného papíru vytvořeného rozpíjením anilinových barev. Mladší žáci vytvořili krabičku podle návodu. Starší žáci si mohli zvolit složitější tvar krabičky, nebo obal zpracovat podle vlastního návrhu. Na závěr obal vyzdobili podle svých představ a především ho naplnili obsahem. Někdo krabičky naplnil již zmíněným zdravým mlsáním a někdo například vytvořil domácí čokoládové pralinky. Pojďte se podívat na nápady našich obalových designérů.

Šablony na krabičky - materiál k distanční výuce

Obalový design - navržení tvaru obalu pro určitý produkt, jeho vzhled, barvy a písmo. 

Můžete použít šablonu na krabičku z papíru, může to být také papírový sáček, etiketa nalepená na krabičce, či sklenici.

Šablonu si můžete vytisknout, nebo obkreslit přímo z obrazovky monitoru. Konkrétní šablonu si zvětšíte na požadovanou velikost, přiložíte slabý papír a přesně obkreslíte.

Houby

Máte někdy pocit, že je něco na houby? Určitě tento pocit každý z nás zná. Poslední dobou je i počasí na houby. A to doslova, proto naši výtvarníci vyrazili do lesa a jejich úkolem bylo hledat houby a studovat jejich různorodé tvary. Někdo houby našel a někdo našel opravdu houby (nic), proto si mohl zvolit i jinou přírodninu, která ho zaujala. V dalším výukovém videu jsme se zabývali možnostmi kresby fixou. Mladší žáci se zaměřili na lineární kresbu a zobrazení vrženého stínu. Soustředili se na strukturu hub a její detaily. Starší žáci rozšířili svoje obzory o techniky stínování. Jednou z možností bylo šrafování, kterému se už v minulosti někteří věnovali. Většina ale zvolila méně obvyklý způsob vyjádření světla a stínu a to pomocí bodů. Tato technika je trochu náročnější a soustředí se hlavně na vyjádření objemu. Výtvarníci si ke zvýraznění stínů houby nasvítili umělým světlem. Vznikla velmi pestrá sbírka kreseb, z které by mohl být zajímavý atlas hub. Pokud jste zdatní houbaři, můžete se pokusit o určování jejich druhů.

Podzimní zátiší

Máme tady opět distanční výuku a s ní obnovujeme náš blog. Ve výtvarném oboru probíhá distanční výuka formou videí. Video obsahuje stručné vysvětlení dané techniky a názornou ukázku. První výuku z domova jsme věnovali malbě temperovými barvami. Námětem nám byly přírodniny. Dary podzimu - plody, které jsme našli na zahradě, nebo na vycházce. Velké oblibě se dostalo různým tvarům dýní a také sběru kaštanů. Každý si sestavil zátiší podle svých představ a možností. Mladší výtvarníci si vybrali jednu přírodninu, kterou zvětšili. Soustředili jsme se především na míchání barev a také na vyjádření světla a stínu. Naučili jsme se pracovat s barevným podkladem. Každý malíř má svůj specifický rukopis a cit pro barvy, které do obrazu dává. V malbách je cítit radost s tvorby, kterou si navzájem chceme sdílet. 

Co jsme v září zvládli

Ačkoli naše škola byla uzavřena 5. října, my jsme toho za ten měsíc docela dost stihli. Byli jsme totiž natěšení na práci s materiálem a na to, že naše hodiny budou opět probíhat společně.

Nejmladší žáci a nováčci ve výtvarném oboru se učili míchat barvy a svoje poznatky zúročili ve výrobě štětců z barevných papírů, které nám zdobí školu. Malé výtvarnice si zhotovily labutí škrabošky s peříčky, masky využijí ve společné spolupráci s tanečním oborem. Žáci 3. a 4. ročníku vytvořili technikou pájení krásné pexeso se zvířátky, které si rovnou zahráli. Výtvarníci starších ročníků touto technikou zhotovili divadlo z vařeček. Námětem byly opět hlavy zvířat. Navazujeme na téma bajek a jejich divadelnímu zpracování. Někteří výtvarníci se podíleli na výrobě učebních pomůcek pro hudební nauku v podobě not. Všechny ročníky pracovali s keramickou hlínou a výrobky se momentálně vypalují v keramické peci. Menší skupiny pracovaly na kulisách pro literárně-dramatický obor. Jednalo se o velkoplošnou malbu na plátno, která zobrazuje stodolu a školu. Kulisy budou sloužit pro představení Lakomá Barka. Už se moc těšíme na zpracování Barky v podání našich dramaťáků. Pokud vás ale tenhle příběh zajímá, můžete se podívat na jeho zpracování v loutkovém animovaném filmu Fimfárum. Jedná se o pásmo příběhů, které napsal Jan Werich. Vtipné, poučné vyprávění o věcech ze života, o čertech, zázracích, ale také o lidských slabostech.

Distanční výuka nás tedy zastihla v rozdělané práci a můžeme se těšit na pokračovaní po návratu do školy. Ten čas mezitím smysluplně využijeme ve videovýuce, což je pro některé nová zkušenost a pro všechny trouchu jiná, avšak poučná forma tvorby z domova.