Blog žáků literárně - dramatického oboru
aneb naše postřehy, myšlenky

Květiny

21.04.2020

Dnešní galerie domácích prací bude jako rozkvetlá zahrádka. Námětem nám totiž byly květiny. Ve videonahrávce se výtvarníci mohli naučit, jak vytvořit skicu kombinací dvou technik. Vykreslení linií fixkou a následné kolorování vodovkami s důrazem na světlo, stín a živé barvy květin.

STOP MOTION STUDIO je mobilní aplikace a slouží k tvorbě animovaných filmů. Pokusím se stručně popsat jak s ní pracovat. Nejprve se vytvoří několik po sobě jdoucích fotek, které se potom spustí a vytvoří právě ten film. Velmi se mi líbí, že si mohu udělat vlastní svůj jakýkoliv film. Ze začátku mi přišla aplikace složitější, než jsem se s ní...

Boty

21.04.2020

Dalším zadáním formou videonahrávky distančního vzdělávání byla studie bot. Součástí naučného videa byly rady jak si vybrat správné obyčejné tužky a kresebné materiály na stínování. Následovala názorná ukázka a jak se to povedlo se můžete podívat sami. Starší žáci se věnovali studii bot tužkou v životní velikosti, mladší žáci mohli nakreslit bot...

Zpěv ptáků

10.04.2020

Viděli jste někdy jak vypadá zpěv ptáků? Myslíte si, že to není možné, že zvuk nelze vidět? Ve výtvarném umění je možné vše. Chtěla bych vás seznámit s tvorbou umělkyně Olgy Karlíkové. Její tvorba zahrnuje zachycování zvuků různých živočišných druhů, přírodních jevů v malbě, grafice a kresbě. Věnovala se práci na těchto tématech čtyřicet let. Na...

V tomto roce jsme vytvořili maňáskové divadlo na téma bajky. Byl to celkem složitý technologický postup. Od návrhu přes tisknutí litorytu k samotnému šití. Po dokončení práce každý vytvořil vlastní kreslený návod. Podívejte se jak na to.

Komisař Maigret je postava pařížského komisaře vytvořena Georgesem Simenoem. Maigret se dokáže vždy dokonale vcítit do duše pachatele. Vyniká také skvělým instinktem, umí dobře klást otázky a najít vždy rozuzlení ve výpovědích předvolaných, což ho vždycky nakonec dovede k vyšetření celého případu. Také je to velký milovník dýmky a dobrého jídla.